Twitter jakiś czas temu udostępnił opcję promowania treści swojego własnego serwisu poprzez krótkie jej podsumowanie w podglądzie tweeta – opcję tą nazwał Twitter Cards.
Polega o na tym, że za pomocą kilku prostych metatagów, możemy poinformować twittera, że jak tylko linkujemy nasz post to ma on wyświetlić logo postu/bloga, krótki opis plus autora.
Daje to nam możliwość podejrzenia treści bez bezmyślnego klikania w link jak i zorientowania się czy może warto by autora śledzić. Jest to także zajawka tego co czytelnik może u nas przeczytać. Jest to po prostu inny sposób promocji treści – FB już dawno to udostępniał za pomocą OG data (online checker/debugger) – zresztą swojego czasu jak nie było wszystkich opcjonalnych tagów określonych to twitter czytał tagi OG data i brał dane z nich, jednak to się już chyba zmieniło.
Dla przykładu, mój ostatni post wygląda tak:
blogged: DevDay 2013 – Rejestracja otwarta http://t.co/RI8fOVFbQJ
— Jakub Gutkowski (@gutek) 29 Lipca 2013
Oczywiście twitter nie ogranicza się jedynie do artykułów, może w ten sposób promować nasze zdjęcia, aplikację, galerię czy nawet filmy.
Tak naprawdę osiągnięcie czegoś takiego jest proste, wystarczy 5 linijek:
<meta name="twitter:site" content="@gutek"/> <meta name="twitter:creator" content="@gutek"/> <meta name="twitter:card" content="summary"/> <meta name="twitter:image" content="http://blog.gutek.pl/content/images/me/wrench.png"/> <meta name="twitter:description" content="O konferencji DevDay pisałem już w zeszłym roku na blogu jak i zachęcałem do konferencji na CodeGuru. Od tej pory z niecierpliwością czekam na jej już 3 edycję która w tym roku odbędzie się 20" />
Osobiście uważam, że to trochę dodaje blogowi i zachęcam innych do zaimplementowania tego u siebie – czy to przez plugin do wordpressa czy ręcznie. Najtrudniejszą częścią jest generowanie desc – jak widać, nie zawsze wychodzi :)
Nie zależnie od tego z czego skorzystacie, będziecie musieli wykonać walidację na waszej stronie poprzez Twitter Card Validator Tool – po podaniu URL do strony która już posiada odpowiednie metatagi, będziecie mogli zgłosić waszą stronę do Twitter. Proces akceptacji trwa od 3 do 4 tygodni – czasami krócej, czasami dłużej. Jednak wynik jest miły dla oczu i z tego czego się orientuje jest on dla domeny wraz ze wszystkimi pod-domenami.