Dziś przyszła pora na problemy z Cisco VPN Client – który by nie powiedzieć działał u mnie bez zarzutu przez 2 lata, także po instalacji na Windows 8.
Jednak, kilka spraw zaczęło go psuć:
- Ustawienie adaptera w Hyper-V popsuło Cisco VPN Client, reinstalka pomogła i śmigał – dlaczego, nie wiem.
- Zainstalowanie VirtualBox popsuło Cisco VPN Client, reinstalka pomogła i śmigał – dla czego, nie wiem.
- Instalka SQL Server Express Edition popsuła kompletnie Cisco VPN Client, tym razem, reinstalka nie pomogła.
Kiedy piszę kompletnie popsuło mam namyśli moment kiedy odpalam Cisco VPN Client a on mi po 2-3 minutach zwraca, że nie mógł odpalić usługi zależnej.
Wgląd w Event’s Log, za bardzo nie pomagał:
The application (Cisco AnyConnect VPN Client, from vendor Cisco) has the following problem: To function properly, Cisco AnyConnect VPN Client must be reinstalled after you upgrade Windows.
Bo niezależnie od liczby reinstalacji, wciąż miałem taki sam problem, co gorsza, naprawdę nie zrobiłem żadnego aktualizacji Windows, w Windows 7 w ogóle się czymś takim VPN nie przejmował.
Ale nie możność jego uruchomienia była dość drażniąca, w szczególności iż bez niego nie jestem wstanie pracować w pełni dla klienta. W sieci jest produkt Shrew Soft VPN Client, który umożliwia wam podłączenie się do sieci Cisco, jednak pozostawia on bardzo drażniące otwarte okno, które w ciągu 2h parę razy przypadkowo zamknąłem, tracąc połączenie. Nie licząc tego małego problemu, jest to produkt który po prostu działa. Jednak chciałem mieć z powrotem swojego klienta Cisco.
Patrzyłem na rozwiązania on-line, które mówiły, że muszę zaktualizować wpis w rejestrze dla display name adaptera bo są jakieś magiczne znaczki, jednak to nie pomogło w odpaleniu VPNa.
Przy 10 restarcie kompa, i ostrym wkurzeniu odinstalowałem klienta, zrobiłem search po całym rejestrze plus dysku instalacyjnym i usunąłem każde wystąpienie słowa Cisco. Wyczyściłem tyle ile się dało, zrobiłem restart, instalacja, restart i nagle klient zaczął mi działać, przynajmniej ładować się. Jednak jakakolwiek próba nawiązania połączenia kończyła się błędem informującym, że ja (jako klient) zerwałem połączenie z powodu:
Reason 442: Failed to enable Virtual Adapter
Ok, to już mi coś dało. Zacząłem więc robić diagnostykę na adapterze, patrzeć kiedy się włącza a kiedy się wyłącza. Przeczytałem że powinienem pobawić się włączeniem lub wyłączeniem ICS, ogólnie, nic nie pomagało.
Nawet opcja ustawiająca liczbę powtórzeń połączenia dla TCP/IP w rejestrze nie pomogła.
Dopiero jakimś przypadkiem natrafiłem na zdanie, że po wyłączeniu IPv6 dla adaptera połączenie, zaczęło działać poprawnie.
Sprawdziłem więc, wyłączyłem w ustawieniach IPv6 i zadziałało. Nagle wszystko mi śmiga tak jak powinno.
Szczerze nie wiem co się stało i dlaczego nagle po instalce SQL Express miałem takie problemy, nie jestem wstanie tego wytłumaczyć i nie będę wstanie. To co mi śmigało wcześniej nagle kompletnie przestało.
Może przyda się wam ten post jak natraficie na podobny problem, ale nie życzę wam tego :)