W tym tygodniu się nie wyrobiłem. Nie zrobiłem prawie żadnego postępu z Elixir, trochę poczytałem i kilka rzeczy spróbowałem. I tym tutaj chciałbym się z wami podzielić. Może i was to zainteresuje? Całość nazwałem ciekawymi linkami ale nawet pewnie nie pokażę minimum 1/10 ciekawych linków.

Do każdego linki dam krótki opis, dlaczego go dodałem i co on zawiera. Część linków to linki do materiałów video, materiałów do czytania jak i do zadań. Więc mis-masz. Jednak trzymałem się jednej zasady – materiały musiały być za darmo. Bardzo duuużo fajnych rzeczy można znaleźć które kosztują. Tytuł/header jest linkiem.

Update 2017-02-24: dodałem Try Elixir od CodeSchool

Elixir Lang

Strona główna i miejsce skąd można pobrać elixir, ale także bardzo fajny i ciekawy guide jak i linkownia do innych zasobów/książek.

Tutaj polecam przejrzeć linkownie, tam znajdziecie linki do płatnych szkoleń video, ale wartych swojej ceny.

Elixir School

Gościu zrobił dosłownie to samo, ucząc się pisał co i jak a następnie to opublikował. To chwyciło i aktualnie jest to obszerny zestaw materiałów na temat elixira i jak z niego korzystać. Takie Guide z Elixir Lang połączony z Docs i praktyką.

To co fajne to także jest opis jak korzystać z niektórych popularnych bibliotek – takich jak Plug, Ecto czy ETS (akurat to wbudowana funkcja a nie biblioteka).

ElixirTip

Konto publikujące ciekawe artykuły związane z Elixir. Jak chcecie śledzić konkretnych osób a chcecie mieć listę nowych artykułów, to jest to dobre miejsce do rozpoczęcia.

Elixir Fountain

Podcast o elixir. Mam mieszane uczucia, kilka odcinków było naprawdę dobrych a kilka to było lanie wody. Jednak warto wiedzieć, że coś takiego jest, może was to zainteresuje. Warto ich śledzić na twitterze, gdyż lubią oni rewteetować masę rzeczy związanych z elixir :)

Elixir Digest

Mailing tygodniowy zawierający 5 ciekawych linków. Podobnie jak reszta, ma twittera gdzie też wrzuca ciekawe linki.

Elixir Weekly

To samo co digest ale dużo bardziej rozbudowane wraz z ofertami pracy.

Exercism

Darmowe zadania z wybranego języka programowania. Polega to na tym, że instaluje się lokalnie ich aplikację a następnie ściąga zadania dla języka. Takie zadanie zawiera opis i testy plus szablon rozwiązania. My musimy wypełnić kod.

Następnie rozwiązanie publikujemy i ktoś z community może nam je skomentować itp. Fajna sprawa, to tutaj spędziłem swoje 2h w tym tygodniu :)

CodeWars

To samo co exercism tylko, że dodatkowo opcję płatną dającą więcej możliwości.

CodeSchool Try Elixir

CodeSchool w trakcie tygodnia udostępniło darmowy interaktywny kurs Try Elixir. Kurs skierowany jest do ludzi którzy jeszcze nie mieli styczności z Elixir i chcą to obadać – co to. Potem zaś warto sięgnąć do innych materiałów.

Future Learn

Coś co dostałem maile od czytelnika a na co sam się zapisałem. Strona oferuje dwa kursy dotyczące Erlanga za darmo. Pierwszy do Functional Programming in Erlang a drugi to Concurrent Programming in Erlang. Wszystko jest darmo do póki nie chcemy certyfikatu ukończenia kursu ;)

Podsumowanie

To chyba tyle. To może się wydawać mało, ale przetrawienie tego wszystkiego łatwe nie będzie. Konto twitterowe są bardzo aktywne. Jakbyśmy chcieli tak czytać wszystko to po prostu nie damy rady. A do tego jeszcze materiały płatne jak książki czy kursy… ogólnie :) dzieje się. I dobrze :)

A wy macie jeszcze jakieś ciekawe darmowe linki?

2 KOMENTARZE

    • dzięki! miałem dorzucić i zaraz to zrobię :)

      co do Erlanga… trochę jest taki łatwy? albo materiał za wolno idzie? Na razie był wstęp. zobaczę jak będzie drugi tydzień. ale mam nadzieję, że jak nie tutaj to przy kolejnym się rozkręci.

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here